کاهش شدید فروش کوکاکولا در پاکستان

در پاکستان، کوکاکولا آیسچک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22.9 درصد کاهش فروش داشت، در حالی که ترکیه 12.2 درصد کاهش داشت.

کوکاکولا آیسچک اس ، شرکت بطری‌سازی مستقر در استانبول، کاهش قابل توجهی در فروش در پاکستان و ترکیه در سه ماهه سپتامبر گزارش داد که ناشی از تحریم‌های منطقه‌ای برندهای مرتبط با اسرائیل و چالش‌های اقتصادی است. مناقشه خاورمیانه به درخواست ها برای تحریم دامن زده است و بر عادات مصرف در مناطق با اکثریت مسلمان تأثیر می گذارد.

در پاکستان، کوکاکولا آیسچک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22.9 درصد کاهش فروش داشت، در حالی که ترکیه 12.2 درصد کاهش داشت.

کاهش فروش بخشی از روند گسترده‌تری است که بر برندهای فست فود آمریکایی مانند مک‌دونالدز و کی‌اف‌سی در سراسر آسیا، خاورمیانه و بخش‌هایی از اروپا تأثیر می‌گذارد، زیرا مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را برای برندهایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، ارزیابی می‌کنند.

کوکاکولا آیسچک همچنین کاهش 61 درصدی درآمد خالص را گزارش داد و به 5.17 میلیارد لیر (151 میلیون دلار) کاهش یافت که به میزان قابل توجهی کمتر از انتظارات 5.72 میلیارد لیره تحلیلگران بود. در پاسخ، این شرکت پیش بینی رشد درآمد خالص فروش خود را کاهش داد.

این شرکت اکنون در حال تلاش برای کاهش فشار بازار و بازیابی ثبات در میان تغییر رفتار مصرف کننده و تنش های ژئوپلیتیکی است.

https://startuppakistan.com.pk/massive-drop-in-coca-cola-sales-in-pakistan/

کد خبر 22001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =